יום שלישי, 17 באוגוסט 2010

זה הזמן לסלוח...

משך זמן הפעולה היום כ 7 דקות.
קוראים, מעתיקים ושולחים מכתב לרב לאו - הרב הראשי לתל אביב.

במסגרת חודש הסליחות, אנחנו סולחים לרבנות על שהפקירה את הבית כל השנים, התעלמה ממצבו העלוב, מההשתלטויות של גורמים עברייניים עליו, ובעיקר מההתעלמות ממנו במהלך השנים האחרונות בהן אנחנו מנסים לשמר אותו.

סולחים, אבל לא שוכחים (טוב, בכל זאת פולנים...)

במסגרת המאבק שלנו לשימור הבית, אנחנו רוצים לבקש מהרבנות, שהיא הגוף הממסדי הדתי הממונה על תפעול בתי כנסת, שתפרוש חסותה על הבית ותעזור לשימור החלקי שלו (אנחנו יוצאים מנקודת מחשבה שאת הנגנב אין להשיב, אז לפחות מה שנשאר), ולו בכך שתכיר במקום כבית כנסת פעיל.

במסגרת זו אנחנו קוראים לרב לאו, רבה הראשי של תל אביב, לשמוע את הסיפור.
הייתם מאמינים שהוא לא מסכים בכלל להפגש איתנו?

אז הנה המכתב לרב לאו, אותו אתם מוזמנים להעביר במייל, או בפקס ללשכתו, מתוך תקווה שבחודש הרחמיםיחוס הרב על הבית, על מקורביו ואוהביו, ויסכים להקדיש לנו כמה דקות מזמנו.
מי שמיועדים להגיע לפגישה עם הרב אלו חוני המעגל (המחזיק בגחלת השימור כמורשת אבותיו), יפעת אביצדק קלפה (יו"ר הועד להצלת בתי הכנסת של תל אביב), תמר טוכלר (הממונה על שימור תל אביב במועצה לשימור אתרים) ובשמת כוכב (מנהלת הקמפיין הזה).

אתם מוזמנים לשנות את הכתוב כרצונכם, זהו הנוסח שלי, אבל הוא בהחלט יכול לשמש בסיס גם בשבילכם.

תודה לכולם על ההתגייסות, ובהצלחה!

לכבוד:
הרב הראשי לתל אביב ישראל מאיר לאו
טלפון:  03-6938911
מייל: h-lau@rabanut.co.il
הרבנות הראשית, תל אביב

אדוני נכבדי שלום רב!
שמי ___________ ואני שותפה בהתארגנות לשימור מבנים ואתרים בשכונת נווה שלום.
במסגרת פעילותי גיליתי לאחרונה כי במסגרת תוכנית פיתוח המתחם מיועדים להריסה ופיתוח 4 בתי כנסת ישנים, ביניהם בית הכנסת חברת ש"ס ברחוב חברת ש"ס 7, שמשמש עדיין כבית כנסת.
עם תחילתו של חודש הרחמים והסליחות אני מתפללת שלא אצטרך לכפר על אי העשייה שלנו בעניין אי שימור התרבות והמורשת היהודית בנווה שלום בגלל אינטרסים כלכליים.
זוהי שעה יפה עכשיו לפעול במרץ לקידום האהבה של עם ישראל את מורשת ישראל, ואני אמונה כי שימור המורשת הבנויה של המקום תחזק את הקשר של העם עם מולדתו.
אני מבקשת ממך שתיקח חלק במאבק, כי לו היה הבית מוצב במקום אחר שאינו ארץ ישראל ברור היה לכולם שהבית ראוי שישמר, אבל משום שיש לו ערך נדל"ני, נשכח ערכו התרבותי, הדתי או האדריכלי, לטובת כסף.

אבקש לתאם עמך פגישה ובה נוכל להציג בפניך את הנושא בצורה מפורטת, נספר את השתלשלות העניינים וננסה יחדיו להציל בית, נפש, עם.

בתקווה גדולה לשמוע תשובה חיובית ממך,

שם: ____________
כתובת: ____________
טלפון:_____________




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה